Odporność organizmu  Jest 784 produktów.

Układ odpornościowy człowieka działa zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jego zadaniem jest walka z drobnoustrojami oraz zwalczanie rozwijających się infekcji i stanów zapalnych. Naturalną ochronę organizmu można wzmocnić poprzez prowadzenie zdrowego trybu życia oraz świadomą dietę, bogatą w cenne składniki odżywcze, takie jak nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy i minerały. 

Co osłabia odporność organizmu?

Wiele osób uważa, że odporność organizmu jest czymś zależnym wyłącznie od naszych genów. Tymczasem system odpornościowy zmienia się przez całe życie i jest zależny przede wszystkim od jego stylu. Osłabić go może nadmierna sterylizacja otoczenia, brak aktywności fizycznej, duża ilość stresu, zła jakość powietrza, częste przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach, wdychanie dymu papierosowego oraz spalin, dieta uboga w witaminy i minerały oraz przede wszystkim stosowanie zbyt dużej ilości leków, zwłaszcza w przypadku chorób, które można zwalczyć skutecznie bardziej naturalnymi metodami. 

Jak wzmocnić odporność organizmu?

Wzmacnianie odporności to proces długotrwały i wielokierunkowy. Jego nieodłączną częścią jest zapewnienie organizmowi odpowiedniej ilości snu. Regeneracja ciała i umysłu sprawia, że układ odpornościowy znacznie lepiej radzi sobie bowiem ze zwalczaniem wirusów i bakterii. Drugim niezwykle istotnym czynnikiem jest odpowiednia dieta, bogata w warzywa i owoce, zawierające duże ilości witamin. Szczególnie ważne są dla naszej odporności te witaminy, które wykazują właściwości antyoksydacyjne, czyli witamina E oraz witamina C. Zarówno przeciwutleniacze, jak i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które wzmacniają układ odpornościowy znajdziemy także w zimnotłoczonych, nierafinowanych olejach roślinnych oraz odpowiednich suplementach diety. Korzystne dla odporności organizmu są również regularne ćwiczenia oraz rezygnacja z wszelkich używek, takich jak papierosy czy alkohol.

Kiedy odporność organizmu jest szczególnie osłabiona, poza dietą, snem i aktywnością fizyczną, powinna pomyśleć także o dodatkowym wsparciu układu odpornościowego za pomocą gotowych preparatów z aloesem, tymiankiem czy żeń-szeniem. Uodparniające mogą być także kąpiele i inhalacje, zwłaszcza z olejkami eterycznymi, takimi jak olejek sosnowy czy eukaliptusowy. Budując odporność organizmu należy uzbroić się w cierpliwość i przygotować na systematyczne, długotrwałe działania. Nie powinno się również ograniczać ich jedynie do okresów wzmożonej zachorowalności, lecz kultywować w sposób stały podczas każdego sezonu.