Inne aminokwasy  Jest 6 produktów.

Aminokwasów w organizmie jest kilkadziesiąt. Niektóre z nich produkowane są w organizmie człowieka, a dokładniej - syntetyzowane z innych aminokwasów. Są również aminokwasy, które bezwzględnie należy dostarczać organizmowi z pożywieniem, ponieważ organizm nie jest w stanie sam ich wytwarzać. Nie można jednak mówić o tym, że któreś z nich są mniej, a inne bardziej ważne. Nie ilość bowiem ani sposób pozyskiwania decyduje o roli aminokwasów w organizmie.

Mniej znane, równie potrzebne

Sportowcy i osoby aktywne fizycznie lub też zainteresowane suplementami diety znają pewne kluczowe aminokwasy i to głównie ku nim zwracają swoją uwagę. Kierują się przekonaniem, że skoro jakiś aminokwas jest najbardziej popularny lub występuje w największych ilościach w organizmie, to z pewnością jest najbardziej potrzebny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W rzeczywistości jednak niemal wszystkie aminokwasy budują białka, a tym samym pełnią podobne funkcje w organizmie. Podobne, a jednak nie takie same. To właśnie te subtelne różnice w ich działaniu decydują o tym, jakie aminokwasy warto czy też należy suplementować. Dzięki temu można zadziałać wszechstronnie na organizm i zadbać nie tylko o budowę masy mięśniowej. Odpowiednia suplementacja to również korzyść dla zdrowia psychicznego i lepsze samopoczucie.

Na co pomagają aminokwasy

Aminokwasy to nie tylko budulec tkanki mięśniowej. To również związki zwiększające zdolność mięśni do regeneracji. Dzięki dostarczaniu im składników odżywczych i budulca do tworzenia nowych tkanek mięśniowych, nie tylko sam trening jest bardziej efektywny, ale też regeneracja po nim. To z kolei prowadzi do lepszego, dłuższego i bardziej efektywnego treningu.

Czy w takim razie warto suplementować aminokwasy, jeśli nie uprawia się żadnego sportu? Z pewnością, bo aminokwasy to nie tylko zdrowie fizyczne. Dzięki aminokwasom zwiększa się aktywność układu odpornościowego. Poprawia się stan oczu i uszu. Aminokwasy oddziałują również pozytywnie na układ krwionośny i nerwowy. Chronią przed chorobami serca oraz układu krążenia, a także poprawiają samopoczucie i chronią przed schorzeniami psychicznymi. Należy do nich m.in. depresja. Suplementacja aminokwasami może być bardzo dobrą formą profilaktyki wielu chorób cywilizacyjnych. Cukrzyca jest jedną z nich, ponieważ aminokwasy regulują wyrzuty insuliny. To z kolei prowadzi do jeszcze jednej korzyści z przyjmowania aminokwasów, mianowicie ich zdolności do odchudzania. Przyspieszają metabolizm i wspierają spalanie tkanki tłuszczowej.