Kwasy omega, trany, oleje  Jest 82 produktów.

Kwasy omega są niezbędne do funkcjonowania naszego organizmu. Aby zapewnić ich skuteczne działanie, muszą być przyjmowane w odpowiedniej ilości każdego dnia. Można dbać o ich właściwy poziom, stosując starannie dobraną dietę. Nie każdy z nas ma jednak czas na obliczanie dokładnych proporcji i przygotowywanie dań, które dostarczą nam wymaganych ilości kwasów tłuszczowych. Dodatkowo należy pamiętać, że kwasy te ulegają zniszczeniu podczas podgrzewania, dlatego dodawane do ciepłych dań, tracą swoje właściwości. Z tego powodu dobrym wyjściem jest odpowiednio dobrana suplementacja. Zapewnia ona starannie dobrane proporcje najwyższej jakości kwasów omega-3,6 i 9.

Wpływ kwasów omega

Wśród kwasów tłuszczowych omega, wyróżniamy kwasy omega-3, 6 i 9. Należą one do nienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do funkcjonowania wszystkich z nas. Każdy z nich ma nieco odmienną funkcję. Kwas omega-3 i omega-6, czyli wielonienasycone kwasy tłuszczowe nie są możliwe do wytworzenia w naszym organizmie, a zarazem są niezbędne do jego funkcjonowania. Kwas omega-9 jest kwasem jednonienasyconym. Nasz organizm jest w stanie go wytworzyć pod warunkiem odpowiedniej diety. Wszystkie te kwasy pełnią ważną rolę w naszym organizmie. Oprócz podnoszenia odporności, mają znaczenie w profilaktyce i leczeniu chorób serca i układu krążenia. Aby działały jak należy, konieczne jest zachowanie ich odpowiednich proporcji.

Czy tran będzie dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych?

Tran to tłuszcz ze świeżej wątroby ryb z rodziny dorszowatych. Zawiera on unikalną mieszankę kwasów omega-3 i omega-6, witaminy A i D3. Regularne spożywanie tranu ma znaczny wpływ na naszą odporność oraz dobre samopoczucie. Zawarte w nim witaminy wpływają również na prawidłowy wzrost organizmu. Tran dostępny na rynku ma postać płynu lub kapsułek, często z dodatkiem smakowym i zapachowym. Pomaga to zniwelować nieprzyjemny posmak i aromat, ułatwiając połykanie. Składniki zawarte w tranie przyczyniają się do obniżenia ciśnienia krwi oraz usprawniają pracę układu odpornościowego. Ułatwiają także przyswajanie wapnia i utrwalanie go w kościach. Regularnie przyjmowany tran poprawia funkcjonowanie układu krążenia, obniża poziom złego cholesterolu, zapobiega osteoporozie i nowotworom, poprawia pamięć i koncentrację, oraz wpływa na lepszy stan skóry. Tran jest szczególnie polecany dzieciom oraz kobietom po menopauzie.

Kwasów omega o leczniczych właściwościach warto również szukać w różnego rodzaju olejach. W swojej kuchni warto używać oleju rzepakowego, który ma idealny stosunek kwasu omega-3 do omega-6, co ma ważny wpływ na jego prozdrowotne właściwości. Kwasy omega znajdziemy również w oleju lnianym i arachidowym.