Potas  Jest 9 produktów.

Cierpisz na puchnące ręce lub nogi? A może borykasz się z nieustającymi bólami głowy czy problemami ze snem? Ciągłe poddenerwowanie i nieregularne bicie serca to kolejne z problemów, których nie chcesz dłużej lekceważyć? Za większość z nich najprawdopodobniej odpowiada niedobór potasu. Jego braki w organizmie to również inne uciążliwe dolegliwości. Apatia i nadmierna senność, arytmie serca, drżenie mięśniowe czy zaburzenia funkcjonowania mięśni szkieletowych i gładkich - wszystko to objawy niedoboru potasu. Na tym jednak nie koniec bo zdenerwowanie, wzdęcia lub zaparcia, a nawet trądzik i omdlenia również mogą być powodem niewystarczających ilości tego pierwiastka w organizmie.

Aktywne procesy to klucz do zdrowia i energii

Mogłoby się wydawać, że potas sam w sobie nie robi nic. Jest potrzebny głównie dlatego, że bierze udział w transporcie składników odżywczych do wnętrza komórek, dzięki czemu działają one prawidłowo. Potas jest również istotnym składnikiem pracy mięśni, a także wpływa na układ nerwowy. To dzięki potasowi mózg jest odpowiednio dotleniony, co z kolei sprawia, że procesy myśleniowe i koncentracja są na wysokim poziomie. Potas jest zarazem podstawowym składnikiem elektrolitycznym w komórkach ludzkich. Jest również odpowiedzialny za wytwarzania ładunków elektrycznych w organizmie. Tym samym potas bierze czynny udział w przewodzeniu impulsów nerwowych, które odpowiadają za sterowanie całym organizmem, w tym procesy świadomie i nieuświadomione.

Z równie ważnych funkcji potasu warto nadmienić, że kontroluje gospodarkę wodną organizmu, a także odpowiada za kontrolę skurczy mięśniowych i samej pracy mięśni. Dodatkowo jest odpowiedzialny za utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej, reguluje pH wewnątrz komórki. Przede wszystkim jednak potas jest aktywatorem wielu enzymów komórkowych i pobudza wydzielanie insuliny.

Aktywny w diecie, aktywny w wydalaniu przez organizm

Potas bardzo licznie występuje w normalnej diecie, jednak pomimo tego mogą grozić jego niedobory. Dotyczą one głównie osób odchudzających się, które są szczególnie narażone na utratę tego pierwiastka. Nie tylko one jednak mogą potrzebować zewnętrznej suplementacji, ponieważ potas bardzo szybko wydalany jest przez układ pokarmowy i nerki. Również dieta obfitująca w słodycze, alkohol, kawę czy sól może być przyczyną niedoborów potasu, którego zapasy powinny być szybko uzupełnianie w celu zapewniania sobie lepszego samopoczucia i zdrowia. Oprócz suszonych owoców, pomidorów, ziemniaków czy grejpfrutów warto sięgnąć po zewnętrzną suplementację i ochronić się przed szkodliwymi skutkami niedoboru potasu.