Witaminy  Jest 449 produktów.

O witaminach słyszał każdy. Najczęściej mówi się o nich w kontekście owoców lub warzyw, dlatego nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że dieta wegetariańska nie jest najlepszym pomysłem, jeśli nie przykłada się do niej wagi. Część witamin występuje niemal wyłącznie w produktach odzwierzęcych. Oczywiście nie oznacza to, że wegetarianie czy weganie mają zrezygnować ze swoich przekonań i zacząć zajadać się mięsem. Rozwiązaniem dla nich i dla wielu innych osób, którym zbilansowana dieta sprawia duże problemy, są witaminy dostępne w formie suplementów.

Witaminy - dlaczego są potrzebne?

O ile niektórzy liczą skrupulatnie kalorie, o tyle nikt nie przykłada podobnej wagi do kwestii dostarczania organizmowi witamin. Nikt nie liczy ile w danym produkcie czego się znajduje i czy zaspokaja w pełni dzienne zapotrzebowanie. Przede wszystkim jest to syzyfowa praca i zadanie na godziny czasu dziennie. To coś znacznie trudniejszego niż sprawdzenie wyniku na tabeli kalorii. Z tego powodu do kwestii witamin podchodzi się obojętnie do czasu aż nie odczuwa się ich braku. Ten mniejszy pozostaje niezauważony, a większy i zarazem zauważalny staje się poważnym problemem dla zdrowia. Co gorsza, długotrwały niedobór niektórych witamin może powodować uszkodzenia w organizmie, które trudno cofnąć.

Jak zatem radzić sobie z kwestią witamin? Przede wszystkim reagować na wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na zwiększenie niedobory. Należą do nich przebyte choroby, okres jesienno-zimowy, pogorszenie diety (mniejsza ilość warzyw, owoców, a większa fast foodów), a także inne powody zmniejszenia przyswajalności witamin z pożywienia. Reagowanie natomiast polega na zwiększaniu podaży witamin najlepiej w formie suplementów diety.

Witaminy z pożywienia czy syntetyczne?

Osoby, które zauważyły pierwsze skutki niedoboru witamin, zastanawiają się czy warto sięgać po syntetyczne ich odpowiedniki, czy też zmienić dietę i dostarczyć sobie wszystkich niezbędnych składników z pożywienia. To drugie rozwiązanie ma kilka zdecydowanych wad. Przede wszystkim pożywienie nie jest w stanie równie szybko uzupełnić niedoborów, jak robią to suplementy. Po drugie, dietę należy zmienić świadomie, czyli się na tym znać. Po trzecie, nie każda witamina jest lepiej przyswajalna w swojej "naturalnej" postaci. istnieją określone witaminy, które większą biodostępność mają właśnie w postaci suplementów diety. Inne natomiast są od razu łączone z katalizatorem przyswajalności, co w diecie jest niemal niemożliwe. Z tych powodów w przypadku zauważenia pierwszych objawów niedoboru witamin warto sięgnąć po suplementy diety i dostrzec wyraźne zmiany w wyglądzie, samopoczuciu i zdolnościach umysłowych. Zadziałają lepiej niż używki.