Witamina K  Jest 56 produktów.

Witamina K, czyli krzepliwość, to kolejna z witamin, które podaje się w najmłodszym wieku, bo już noworodkom. W tym okresie życia wynika to przede wszystkim z niedoskonałości procesów zachodzących w młodym organizmie. U zdrowego człowieka witamina K jest wytwarzane w jelitach i teoretycznie nie zachodzi konieczność jej suplementowania. Istnieją jednak wyraźne przesłanki, kiedy należy sięgnąć po suplement diety.

Prawidłowa krzepliwość, zwarte kości

Witamina K jest szczególnie ceniona przez wątrobę, bowiem to w niej zachodzą procesy, których wynikiem są czynniki wpływające na krzepliwość krwi. Bez nich lub przy ich zbyt małej ilości krew krzepnie bardzo wolno lub nawet nie krzepnie w ogóle, co oznacza, że nawet najdrobniejsze skaleczenie może wymagać wizyty na pogotowiu. Sytuacja jest zatem bardzo poważna. Oczywiście tak skrajne postacie niedoboru witaminy K zdarzają się rzadko, jednak każdorazowo, gdy zauważy się dłuższy czas krzepnięcia krwi, warto wdrożyć, przynajmniej tymczasowo, witaminę K w suplemencie diety. Dla kobiet będzie ona dodatkowo ogromną pomocą podczas okresu, szczególnie natomiast tych bardziej obfitych.

Witamina K to również ogromne wsparcie dla kości. To ona ma wpływ na to, ile wapnia jest wychwytywane przez kości. Niedobór witaminy K jest prostą drogą do osteoporozy. Bez witaminy K kości stają się kruche i łatwo ulegają złamaniom.

Kolejną właściwością witaminy K jest jej zdolność do hamowania rozwoju nowotworów, szczególnie raka piersi, jajnika, okrężnicy, żołądka, wątroby i nerek. Jeśli dodać do tego wsparcie w pielęgnacji cery naczynkowej, witamina K może okazać się bardzo wszechstronną pomocą dla organizmu.

Witamina K - suplementacja czy zmiana diety

Wraz z codzienną dietą organizm otrzymuje zbyt małe ilości witaminy K, by miała ona realny wpływ na kości czy zdrowie. Suplementację stosuje się głównie na początku życia, w okresie noworodkowym, tymczasem później może okazać się równie potrzebna. Udowodniono nawet, że w niektórych przypadkach przyswajalność witaminy K jest większa z suplementów niż z pożywienia. Dlatego nie wystarczy spożywać jarmuż, brokuły, sałatę, szpinak czy brukselkę, chociaż są to produkty o największej zawartości witaminy K. Bardzo ważne jest, by sięgać po suplementy, które szybko uzupełnią ewentualne niedobory. Tylko dzięki takiej suplementacji witamina K będzie miała realny wpływ na organizm i zachodzące w nim procesy. Dla zdrowia, szczególnie osób starszych, które często mają problem z gospodarką wapniową w organizmie, dodatkowa dawka witaminy K może okazać się prawdziwym przełomem.