Blog sklepu Medpak

Jaki magnez wybrać? Która forma jest najlepsza?

Ostatnie badania są zgodne w tym, że większość osób nie przyjmuje wraz z dietą wystarczającej dawki magnezu. Nie pomaga również prowadzony tryb życia oraz duże ilości kawy, czyli czynniki wpływające na szybsze wydalanie magnezu. Tymczasem brak tego pierwiastka to znacznie więcej niż bolesne skurcze mięśni, chociaż i one mogą się dać we znaki. 
Czytaj dalej
Jak wybrać najlepszy probiotyk?

Czy jest możliwe stworzenie rankingu najlepszych probiotyków? Jest to wręcz niemożliwe, ponieważ poszczególne produkty mają różny skład aktywnych bakterii. Nie można natomiast mówić o jednej słusznej bakterii, która pomaga na wszystko. Są jednak pewne wytyczne, jakimi należy kierować się wybierając probiotyk.
Czytaj dalej
Chlorella - co to, dawkowanie, właściwości

O dobroczynnym działaniu alg wiadomo od dawna, jednak początkowo wyłącznie przemysł kosmetyczny zainteresował się nimi i ich właściwościami. Od jakiegoś czasu jednak, gdy rośnie popularność pożywienia pozyskiwanego z mórz, oceanów i jezior, wzrasta zainteresowanie algami jako suplementami diety. Odpowiednio przetworzone mogą wzbogacić posiłek o wiele cennych składników i pomóc zbilansować każdą dietę. To wystarczająco dobry powód, by chlorella zyskała dużą popularność.
Czytaj dalej
Cynamon i jego właściwości odchudzające

Wiele osób nie wyobraża sobie świąt bez unoszącej się wokół woni cynamonu. To on dodany do jabłek nadaje im wyjątkowego zapachu i smaku, którego nie da się z niczym pomylić. Stosować go można w wielu produktach czy potrawach, jednak nie wszyscy wiedzą o jego wyjątkowych właściwościach. 
Czytaj dalej
Kwas foliowy czy foliany - czym się różnią, który lepszy?

O kwasie foliowym słyszał każdy, a szczególnie kobiety, które starały się zajść w ciążę lub były w pierwszym bądź drugim trymestrze ciąży. To właśnie kwas foliowy zalecany jest jako sposób na uniknięcie wielu wad rozwojowych płodu. Mniej popularne są natomiast foliany, chociaż w rzeczywistości zarówno one, jak i kwas foliowy to witamina B9. Dokładniej rzecz ujmując, są to dwie różne formy czy też postaci tej samej witaminy.
Czytaj dalej
Fitosterole - czym są, działanie, właściwości

Problem zbyt wysokiego poziomu cholesterolu stopniowo dotyka coraz więcej osób. Można już właściwie mówić o chorobie cywilizacyjnej związanej m.in. z nadmiernym otłuszczeniem organizmu, w tym i narządów wewnętrznych. Tym usilniej poszukuje się wszelkich substancji, które mogą zmniejszyć poziom cholesterolu, a przy tym przynieść wiele dodatkowych korzyści organizmowi. Do takich substancji, których działanie obejmuje szereg różnych procesów zachodzących w organizmie, należą fitosterole.
Czytaj dalej
Czy suplementy są bezpieczne dla dzieci

Dzieci, których dieta jest urozmaicona i składa się ze zbilansowanych posiłków, w tym zawiera warzywa i owoce, nie są narażone na niedobory składników odżywczych, o ile oczywiście nie dotykają ich schorzenia mogące ograniczać przyswajanie witamin i minerałów.
Czytaj dalej
Bor - na co jest potrzebny, występowanie, właściwości

O borze nie mówi się równie często, co na przykład o magnezie czy żelazie. Jego sława jest znacznie mniejsza niż ma to miejsce w przypadku innych pierwiastków, tymczasem chociaż występuje w ilościach śladowych, ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy całego organizmu. Znaleźć go można w wielu roślinach, jednak czy to wystarcza, by utrzymać jego zalecany poziom?
Czytaj dalej
Bioflawonoidy cytrusowe - czym są, dawkowanie, właściwości

Cytrusy są zdrowe. Z tym stwierdzeniem nikt nie polemizuje, jednak mało kto wie dlaczego zaleca się włączenie świeżych, nieprzetworzonych cytrusów do diety. Zazwyczaj mówi się o dużej zawartości witaminy C i jej wpływie na wzmocnienie odporności, ale rzeczywistość przedstawia się nieco inaczej, a witamina C to tylko jedna z nielicznych korzyści, z jakimi wiąże się zjadanie cytrusów.
Czytaj dalej
Beta-glukan - co to, dawkowanie, właściwości

Błonnik pokarmowy niejako automatycznie kojarzy się z substancją wspierającą odchudzanie. Wypełnia żołądek, pozwala na dłużej utrzymać uczucie sytości, a tym samym likwiduje problem podjadania między posiłkami oraz reguluje pracę układu pokarmowego. Błonnik pokarmowy to jednak nie tylko środek odchudzający, czego najlepszym przykładem jest beta-glukan obecny m.in. w niektórych zbożach.
Czytaj dalej
BCAA - co to, dawkowanie, właściwości

Sportowcy najlepiej zdają sobie sprawę z potrzeby suplementacji niektórych substancji. Mowa głównie o tych związkach, których organizm sam nie jest w stanie wytworzyć, a dostarczanie ich wraz z pożywieniem nierzadko jest niewystarczające do utrzymania pożądanego poziomu.
Czytaj dalej
Sól do kąpieli i jej wyjątkowe właściwości

Sól do kąpieli to jeden z tańszych, a zarazem bardziej skutecznych środków pielęgnacyjnych. To kosmetyk, który sprawdza się bardzo dobrze w przypadku każdego rodzaju skóry głównie dzięki możliwości wybierania spośród wielu odmian. Kąpiel z dodatkiem soli nie tylko odpręża i relaksuje, ale przede wszystkim oczyszcza. Na tym jednak nie kończą się właściwości soli do kąpieli.
Czytaj dalej