Maca

Pokazano 1-9 z 9 pozycji

Korzeń maca cieszy się nieustannie rosnącą popularnością. Zainteresowanie rośliną wynika z jej cennych właściwości, które oddziałują na pracę całego organizmu. Mogą po nią sięgnąć osoby poszukujące sposobu na zwiększenie wydajności w trakcie ćwiczeń oraz na zyskanie nowej energii. Bywa wykorzystywana również jako naturalny afrodyzjak, który wzmacnia popęd seksualny i podnosi libido. Wprowadzenie macy do codziennej diety wspiera odporność, dodaje sił i przyspiesza powrót do zdrowia po przebytej infekcji.

Korzeń maca — czym jest?

Ta popularna roślina jest spotykana przede wszystkim w Andach, a dokładnie — w północnym Peru. Korzeń bywa nazywany też żeń-szeniem peruwiańskim. Rośnie na dużych wysokościach (powyżej 4000 m n.p.m) i znosi ekstremalne warunki pogodowe. Trudny klimat, w którym przyszło mu żyć, sprawił, że gromadzi w sobie cenne substancje. To właśnie ich obecność pomaga mu przetrwać w potężnych górach. W jego składzie znajdują się takie elementy, jak:

  • witaminy z grupy B,
  • mangan, 
  • błonnik,
  • witamina C,
  • miedź,
  • cynk,
  • żelazo,
  • selen,
  • bor,
  • potas.

Korzeń maca — właściwości i działanie

Regularna suplementacja korzeniem maca przynosi widoczne efekty u osób z niską odpornością na infekcje. Roślina wspiera układ immunologiczny i chroni ciało przed chorobami. Wykazuje działanie obniżające ciśnienie krwi i może być stosowana w profilaktyce miażdżycy. 

Żeń-szeń peruwiański to także środek poprawiający samopoczucie i nastrój. Zwiększa wytrzymałość psychiczną, dlatego bywa przyjmowany przez ludzi narażonych na stresujące sytuacje. Chętnie sięgają po niego również kobiety w trakcie menstruacji. Maca wycisza organizm, koi nerwy i pozwala w pełni skupić się na wykonywanym zadaniu. 

Na co pomaga korzeń maca?

Korzyści płynące ze stosowania rośliny mogą wykorzystać wszyscy. To uniwersalny preparat, który rozwiązuje wiele problemów zdrowotnych. Działa jako afrodyzjak, zwiększa libido i popęd seksualny. Jest wykorzystywany także w trakcie leczenia niepłodności u kobiet i mężczyzn. Dodaje energii i poprawia wytrzymałość fizyczną, dlatego jest doceniany przez profesjonalnych sportowców. Opinie o korzeniu maca sugerują również, że jest to sprawdzony sposób na zapobieganie osteoporozie i ochronę kości. 

Maca — dawkowanie

Odpowiednie dawki korzenia macy są wyznaczane przez producentów suplementów. W przypadku tabletek najczęściej zaleca się 1-2 kapsułki dziennie. Przyjmując preparaty z cenną rośliną, należy bezwzględnie stosować się do informacji umieszczonych na ulotce, by nie przekroczyć bezpiecznej ilości. 

Skutki uboczne i przeciwwskazania do stosowania korzeniu maca

Prawidłowo spożywana maca nie powinna wywoływać poważnych skutków ubocznych. Nie jest ona polecana osobom z chorobami tarczycy. Zaleca się, aby pacjenci cierpiący na przewlekłe dolegliwości zdrowotne zachowali szczególną ostrożność i skonsultowałi przyjmowanie preparatu z lekarzem prowadzącym. Ze względu na małą ilość badań w tym zakresie, z korzenia powinny zrezygnować kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. 

Produkt dodany do ulubionych