Słodycze i przekąski

Pokazano 1-35 z 111 pozycji

Tradycyjne słodycze i przekąski to produkty, które znajdują się na samym dole piramidy żywienia. Znajdujemy w nich bowiem ogromne ilości cukru, soli, niezdrowych tłuszczy, barwników, konserwantów i wzmacniaczy smaku, które nie są korzystne dla naszego organizmu. Produktom tego typu przypisuje się winę za wiele chorób cywilizacyjnych, między innymi cukrzycę i choroby układu krążenia. Czy oznacza to jednak, że wszyscy muszą całkowicie wykreślić słodycze i przekąski ze swojego codziennego jadłospisu? Nie, jeśli zadbają, aby były to artykuły wyprodukowane w sposób alternatywny, czyli zdrowo, smacznie i z wysokiej jakości składników.

Co zawierają zdrowe słodycze i przekąski?

Zdrowe słodycze i przekąski to termin, który dla wielu może brzmieć jak oksymoron. W rzeczywistości dobra czekolada, baton czy nawet chipsy mogą smakować i przynosić korzyści dla naszego organizmu. Musimy jednak wiedzieć, jak je wybierać. Za słodkim smakiem produktów spożywczych nie musi stać jedynie niezdrowy biały cukier. Może to być również korzystny dla kondycji zębów ksylitol, antybakteryjny i przeciwzapalny miód czy owoce, będące źródłem błonnika pokarmowego, witamin i minerałów. Z kolei chipsy kojarzone przede wszystkim z wysoką zawartością tłuszczu, soli i wzmacniaczy smaku, mogą smakować równie dobrze i dbać o naszą kondycję, jeśli zostaną wyprodukowane ze zdrowych rodzajów mąk lub bardziej wartościowych warzyw. 

Jak wybierać zdrowe słodycze i przekąski?

Korzystne dla zdrowia słodycze i przekąski poznamy przede wszystkim po ich krótkim, naturalnym, pozbawionym zbędnych dodatków składzie. Unikajmy zatem artykułów, które na pierwszym miejscu stawiają cukier lub tłuszcze. Zamiast nich wybierajmy te, które na początku etykiety informują nas o wysokiej zawartości owoców lub warzyw. Istotne jest także pochodzenie składników. Zdecydowanie wyższą jakość i większą zawartość składników odżywczych zaoferują nam te pozyskiwane z ekologicznych lub organicznych plantacji. 

Jedzenia słodyczy i przekąsek nie da się unikać przez całe życie, jednak można zadbać, aby dostarczyć swojemu organizmowi ich najlepszą alternatywę. Jeśli zatem Ty albo Twoje dziecko macie ochotę na "coś słodkiego" lub "coś do pochrupania", zamiast czekoladowego batonika wybierzcie baton owocowy, zamiast białej czekolady tą z wysoką zawartością kakao, a zamiast zwykłych żelków te z dodatkiem witamin i soków owocowych. Znacznie łatwiej jest bowiem przekuć złe nawyki na dobre przyzwyczajenia niż całkowicie wykluczyć ze swojej diety coś, czego spożywanie daje tak wiele przyjemności.

Produkt dodany do ulubionych