Berberyna

Pokazano 1-13 z 13 pozycji

Berberyna to związek, który należy do grupy alkaloidów. Wykazuje właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne, dlatego może być wykorzystywany jako środek zwalczający infekcje. Popularność substancji wynika jednak głównie z jej wpływu na metabolizm. Przyspiesza go, ułatwiając proces odchudzania. Przyczynia się również do lepszej pracy układu krwionośnego i chroni organizm przed niektórymi dolegliwościami. Włączenie preparatów z berberyną do codziennej diety oddziałuje na całe ciało i usprawnia jego funkcjonowanie. 

Berberyna — co to jest?

Należy do alkaloidów, których budowa chemiczna zawiera układ izochinoliny. Jest pozyskiwana z korzeni niektórych roślin, takich jak:

  • berberys,
  • korkowiec chiński,
  • gorzknik kanadyjski,
  • mahonia pospolita.

Ich właściwości są wykorzystywane od tysięcy lat, kiedy to zostały odkryte przed medycynę ludową. Uprawy roślin znajdują się w Ameryce, Afryce, Azji oraz Europie. Berberyna jest uważana za jedną z najsilniejszych form naturalnej suplementacji, dlatego powinna być przyjmowana z należytą ostrożnością. 

Działanie i zastosowanie berberyny

Berberyna wykazuje właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Pomaga zwalczać infekcje i usuwa z organizmu groźne drobnoustroje. Obniża ciśnienie krwi oraz poziom cukru i cholesterolu. Jej działanie może być zatem wykorzystane w profilaktyce miażdżycy. 

Związek przyczynia się do usprawnienia pracy metabolizmu, dlatego jest doceniany przez osoby otyłe lub z nadwagą. Przyspiesza proces odchudzania i ułatwia zrzucenie nadprogramowych kilogramów. Co więcej, berberyna wpływa na pracę mózgu i usprawnia pamięć. Pozwala też na lepszą koncentrację i zwiększa kreatywność, zapewniając lepsze wyniki w pracy twórczej. 

Na co pomaga berberyna?

Szerokie działanie związku sprawiło, że jest on chętnie wykorzystywany przy różnych dolegliwościach zdrowotnych. Jego działanie bywa porównywalne z lekami na cukrzycę. Osoby zmagające się z tą chorobą często sięgają po suplementy z berberyną, które zmniejszają insulinooporność. 

Preparaty z substancją są stosowane również przez sportowców, którzy potrzebują wyjątkowej wydolności. Składniki obecne w związku wzmacniają wytrzymałość organizmu i pozwalają na polepszenie wyników. Przyspieszają także regenerację po zakończonych ćwiczeniach. 

Berberyna — dawkowanie

Podczas suplementacji berberyny należy pamiętać o stosowaniu jej zgodnie z zaleceniami producenta. Najczęściej sugeruje się spożywanie 2-3 porcji dziennie. Zwykle jest to odpowiednik 1200-1500 mg na dobę. Preparat powinien być przyjmowany przed posiłkiem, co zwiększy jego przyswajalność. 

Skutki uboczne i przeciwwskazania do stosowania berberyny

Po produkt nie powinny sięgać kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. Nie należy go podawać także małym dzieciom. Osoby przyjmujące leki na stałe muszą skonsultować spożywanie berberyny z lekarzem prowadzącym. Prawidłowo stosowana substancja najczęściej nie wywołuje groźnych skutków ubocznych. Wśród możliwych dolegliwości znajdują się: wzdęcia, zaparcia, bóle brzucha oraz biegunka. 

Produkt dodany do ulubionych