Imbir

Pokazano 1-7 z 7 pozycji

Korzeń imbiru to znany środek zwalczający oznaki przeziębienia. Wiele osób sięga po niego w miesiącach jesiennych i zimowych, kiedy organizm jest narażony na spadki odporności. Ta niepozorna roślina ma jednak znacznie więcej do zaoferowania niż walka z infekcją. Wpływa pozytywnie na układ krążenia, sprawdza się przy bólach miesiączkowych, a także usprawnia układ trawienny. Liczne właściwości imbiru sprawiają, że włączenie go do codziennej suplementacji pozwala poprawić działanie całego organizmu. 

Czym jest imbir?

Dokładne pochodzenie imbiru jest trudne do wskazania, jednak szacuje się, że pierwotnie znajdował się on na terenach dzisiejszych północnych Indii. Największą popularność zyskał zaś na terenie Azji, a następnie rozprzestrzenił się na cały świat, docierając także do Polski. Roślina ta osiąga wysokość ok. 90 cm, jednak jej najważniejszą częścią jest korzeń, dzielący się na kilkucentymetrowe odcinki.

imbirze znajdują się wszystkie podstawowe składniki, takie jak tłuszcze, białka oraz węglowodany. Nie zabrakło również cennych witamin i minerałów, takich jak np. wapń, fosfor, żelazo, cynk, witamina B2 czy też B6. 

Imbir — działanie i zastosowanie

Imbir wykazuje działanie przeciwzapalne, dlatego często wybierają go osoby zmagające się z infekcją. Co więcej, obniża on poziom cholesterolu, chroniąc układ krążenia. Regularna suplementacja może też usprawniać przepływ krwi przez naczynia krwionośne, dzięki czemu zmniejsza ryzyko powstawania zakrzepów. 

Pozytywne opinie o imbirze sprawiają, że roślina ta staje się coraz częściej wykorzystywana jako środek na dolegliwości zdrowotne. Rozgrzewające działanie korzenia przyspiesza krążenie, pobudzając mózg do wydajniejszej pracy. Pomaga w utrzymaniu pełnej koncentracji, zwiększając efektywność w pracy oraz nauce. Dodatkowo jest on uważany za jeden ze skuteczniejszych afrodyzjaków, który poprawia jakość życia seksualnego. 

Na co pomaga imbir?

Wszechstronne działanie imbiru może być wykorzystane w wielu sytuacjach. Dobrze sprawdza się on zarówno w prewencji, jak i w terapii licznych schorzeń. Korzeń przynosi ulgę w takich dolegliwościach, jak:

  • infekcje i przeziębienia,
  • zaburzenia trawienia, 
  • nudności, biegunki, zaparcia,
  • choroby układu krążenia,
  • niska odporność,
  • problemy z koncentracją,
  • migreny,
  • poranne nudności związane z ciążą,
  • obrzęki,
  • bóle gardła,
  • bóle mięśni i stawów.

Skutki uboczne przyjmowania imbiru

Prawidłowe stosowanie imbiru nie przynosi niepożądanych skutków ubocznych. Pacjenci zmagający się z chorobami przewlekłymi powinni skonsultować się z lekarzem przed sięgnięciem po cenny korzeń. Przekroczenie dopuszczalnej dziennej dawki może skutkować problemami trawiennymi, zawrotami głowy oraz kołataniem serca.

Imbir — dawkowanie

Przyjmując suplementy diety z imbirem, należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta. Dzienna dawka korzenia dla dorosłych nie powinna przekraczać 5 g. W przypadku dzieci ilość preparatu powinna być zmniejszona o połowę. Zbyt duże stężenie rośliny w organizmie może prowadzić do zaparć, biegunek oraz nudności.

Produkt dodany do ulubionych