Aminokwasy  Jest 64 produktów.

Aminokwasy są znane przez sportowców, którzy chętnie sięgają po suplementy diety na bazie białka. A jednak nie tylko osoby aktywne fizycznie mogą skorzystać na przyjmowaniu aminokwasów. Wystarczy mieć na uwadze, że ciało człowieka, a szczególnie tkanka mięśniowa się z nich składa. Występują w organizmie w ogromnych ilościach, przynosząc wiele korzyści fizycznych i psychicznych spożywającym je osobom.

Nie istnieje aminokwas nieistotny

Pełna gama składa się z aż dwudziestu trzech aminokwasów. Każdy z nich natomiast odgrywa ogromną rolę w organizmie. Niektóre działają bezpośrednio, a inne pośrednio. Same aminokwasy można podzielić na zasadnicze, tzw. IAA oraz te nieco mniej istotne, nazywane DAA. A jednak nawet te drugie są bardzo ważne, a ich rzekome mniejsze znaczenie wynika z tego, że organizm jest w stanie sam je syntetyzować np. z innych aminokwasów. Nie oznacza to jednak, że zewnętrzna suplementacja nie jest potrzebna. Intensywny tryb życia może prowadzić do niedoborów, dlatego warto zadbać o odpowiedni poziom aminokwasów w organizmie.

Dlaczego warto suplementować aminokwasy

Przede wszystkim suplementy diety z aminokwasami są bardzo proste w przygotowaniu, a do tego suplement zawiera bardzo dużą dawkę aminokwasów w postaci słodkiego, smacznego szejka. Dzięki tej postaci aminokwasy cechują się wysoka przyswajalnością. Nie bez znaczenia jest również to, że aminokwasy biorą udział w transportowaniu innych substancji odżywczych do komórek mięśniowych, co wpływa na budowę i utrzymanie masy mięśniowej. Ma to również znaczenie w przypadku powstrzymania katabolizmu nocnego, podczas którego tkanka mięśniowa może zmniejszać swoją objętość. Ochrona tkanki mięśniowej polega również na tym, że aminokwasy nie dopuszczają do czerpania energii z mięśni nawet w okresach redukcji tkanki tłuszczowej. Tym samym traci się tłuszcz, ale bez ubytku mięśni, co nie tylko dla sportowców ma duże znaczenie.

Kiedy najlepiej przyjmować aminokwasy

Aby spożycie aminokwasów przyniosło największą korzyść, najlepiej jest sięgać po nie w dwóch porach dnia, wtedy bowiem dadzą one najlepsze rezultaty. Pierwszą porą jest poranek, ponieważ okres tuż po przebudzeniu to czas, gdy organizm jest na etapie katabolizmu. Drugą porą jest czas w okolicy treningu. Chociaż wiele osób przyjmuje aminokwasy po treningu, równie dobrze zadziałają popijane w czasie aktywności fizycznej. Niekiedy ta forma przyjmowania aminokwasów da znacznie lepsze efekty niż utarte, standardowe spożywanie ich po treningu. Do tego aminokwasy w formie szejka zadbają o odpowiednie nawodnienie organizmu.